Κυριακή 20 Ιουλίου 2008

Λακκούβες ...τέλος

(το παρόν άρθρο έχει δημοσιευτεί στην εφημερίδα "εν Κυνιδάρω Νάξου" τον Απρίλη του 2006, φύλλο 13).
Oι νέες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου του YΠEXΩΔE για το Eθνικό Kτηματολόγιο προβλέπουν την ακριβή καταγραφή όλων των δημόσιων δρόμων της χώρας και την κατάταξή τους ανά αρμόδια υπηρεσία, ώστε να ξεκαθαρίσει οριστικά το καθεστώς συντήρησης και ευθύνης σε περίπτωση ατυχημάτων. Οι υπηρεσίες (κεντρικές, νομαρχιακές, δημοτικές) που θα επιβλέπουν τους δρόμους προσδιορίζονται με υπουργική απόφαση και αποφάσεις των περιφερειών ανάλογα με την κατάταξη των οδών σε εθνικές, επαρχιακές και δημοτικές, σύμφωνα με το νόμο 3155/55.
Oι αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων οφείλουν ανά 15νθήμερο να διενεργούν έλεγχο του οδικού δικτύου ευθύνης τους, όπως και οι αστυνομικοί οφείλουν να υποβάλλουν γραπτή αναφορά για την κατάσταση οδικής ασφάλειας στην αρμόδια για τη συντήρηση αρχή. Γίνεται καταχώριση των αναφορών σε ειδικό βιβλίο, προκειμένου ανά πάσα στιγμή να είναι δυνατός ο έλεγχος καθώς και η απόδοση ευθυνών.
Θεσπίζεται ταχεία διαδικασία διαπίστωσης και αποκατάστασης της βλάβης. Συγκεκριμένα, εντός δύο εργάσιμων ημερών από την παραλαβή της έγγραφης ειδοποίησης, διεξάγεται αυτοψία και συντάσσεται έκθεση. Aν η βλάβη θεωρηθεί επικίνδυνη, πρέπει να αποκατασταθεί εντός δέκα ημερών. Eπιβάλλεται η σύνταξη Eιδικού Πρωτοκόλλου Aντιμετώπισης Bλάβης, που θεωρείται από τον προϊστάμενο υπηρεσίας. H μη τήρησή του επισύρει πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες. (Πηγές: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=5348&subid=2&pubid= 37647 και Κυκλαδική, φύλλο 1241, 27/4/2006)


Όσον αφορά τη διαδικασία αποζημίωσης:
Στην περίπτωση κατά την οποία όχημα υποστεί φθορά ή βλάβη λόγω κακοτεχνίας του δρόμου ή του έργου αντίστοιχα (όπως π.χ. "πέσιμο" σε λακκούβα), ο κάτοχος του οχήματος πρέπει: Να ειδοποιήσει την Τροχαία για να βεβαιώσει επιτόπου τη βλάβη-φθορά του οχήματος λόγω κακοτεχνίας και να εκδώσει στη συνέχεια σχετική βεβαίωση. Αντίστοιχη βεβαίωση χορηγεί και η ΕΛΠΑ στους συνδρομητές της, καθώς οι τεχνικοί του τμήματος οδικής βοήθειας της ΕΛΠΑ-ΟΒΕΛΠΑ μπορούν να βεβαιώσουν εγγράφως τη μεταφορά, ρυμούλκηση του οχήματος λόγω βλάβης-φθοράς που προκλήθηκε από την κακοτεχνία.
Η βεβαίωση βλάβης-φθοράς μαζί με ενδεικτική προσφορά αποκατάστασης της βλάβης του οχήματος ή τιμολόγιο, στην περίπτωση που έχει αποκατασταθεί, κατατίθενται αντίστοιχα: στις αρμόδιες περιφερειακές διευθύνσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ ή στα αρμόδια γραφεία των νομαρχιών, δήμων, κοινοτήτων, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία αποζημίωσης.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει συγκεκριμένη άποψη για το πού πρέπει να κατατεθεί η αίτηση αποζημίωσης, οι οδηγοί μπορούν να προσφεύγουν στον Εισαγγελέα ο οποίος αποφαίνεται για το ποιος φορέας φέρει την ευθύνη της αποζημίωσης και προωθεί την αίτηση. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται κατ' επέκταση και σε περίπτωση που υπάρχει τραυματισμός του οδηγού ή των επιβαινόντων.
Υπενθυμίζεται ότι μεγάλος αριθμός οδηγών έχει αποζημιωθεί για ανάλογες περιπτώσεις, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη δικαστικές διαδικασίες στις περιπτώσεις που εκτός από τις υλικές ζημιές υπάρχουν και σωματικές βλάβες. (Πηγή: http://www.evrytanika.gr/0161-0180/0171/reportaz1.htm).
Κων/νος Κλουβάτος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η ΝΑΞΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ GOOGLE